Avaluació
L'avaluació és una estratègia per millorar la qualitat de les institucions universitàries. L'avaluació de la qualitat és un procés formatiu que ofereix a les institucions oportunitats per analitzar el seu quefer, els seus progressos, i introduir canvis per a la seva millora. Instal·lar una cultura avaluadora no és tasca fàcil i els camins són diversos en funció dels objectius i els contextos. En aquest àmbit es presenten experiències relacionades amb: Innovació en processos d’avaluació dels aprenentatges i Experiències d’avaluació de competències transversals.
Eina d’autoavaluació i avaluació entre iguals per a l’autoregulació de l’aprenentatge dels estudiants en contextos de treballs en col·laboració
Es presenta una pauta que permet millorar l’avaluació dels treballs grupals i l’autoregula…
Veure mésDiagnosi de l’avaluació dels treballs de final de grau. Cas d’estudi de la Universitat de Girona
Aquest estudi analitza el procés d’avaluació de l’assignatura de treball de final de grau…
Veure mésAvaluació de les pràctiques de biologia II amb un sistema intel·ligent de preguntes-respostes als alumnes en línia (Socrative)
L‘assignatura de biologia II, obligatòria per al primer curs dels graus de biologia i cièn…
Veure mésEl protagonisme dels estudiants en la seva pròpia avaluació: validació del procés i dels instruments d’avaluació de l’aprenentatge pràctic i d’una competència associada
S’exposa l’estratègia d’avaluació combinada (avaluació tradicional + autoavaluació) de les…
Veure mésEstudi dels sistemes d’avaluació innovadors i coherents amb el plantejament pedagògic del procés de Bolonya en el grau en humanitats de la Universitat Pompeu Fabra
Presentem un estudi sobre pràctiques d’avaluació de les competències i com a eines per a l…
Veure mésL’assegurament de la qualitat dels resultats dels programes formatius de la UAB
L’adquisició i assoliment de competències és un element indispensable per a qualsevol títo…
Veure mésL’avaluació dels aprenentatges en la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF. Una tasca col·lectiva
L’avaluació dels aprenentatges ha estat un dels reptes més importants per a la facultat de…
Veure mésUn model de rúbrica per a la valoració dels programes educatius en l’educació superior. Estudi sobre les consideracions sorgides en el procés d’elaboració
En aquest treball, hom analitza el procés d’elaboració d’una rúbrica per a la valoració de…
Veure més